Приєднуйтесь
Цінно — коли

Штрихкод акцизної марки: нові правила

Коли потрібно вказати штрихкод акцизної марки для підакцизних товарів?

З 1.07.2021 року набрав чинності наказ Мінфіну, який зобов'язує друкувати у чеку нові реквізити при продажу алкоголю: штрихкод товару, цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку, так званий акцизний код.
Усім рестораторам: як ФОП, так і юридичним особам потрібно вказувати акцизний код у фіскальних чеках при продажах алкоголю (окрім того, у якого немає акцизної марки, наприклад, пиво). Акцизний код слід друкувати на фіскальному чеку при продажу алкоголю з акцизними марками нового зразка. Для алкоголю без акцизних марок, вказувати акцизний код не потрібно. Ресторанам і магазинам, які не мають спеціального сканера, доведеться вводити код вручну, що значно уповільнить робочий процес.

Чи є штраф за неправильний продаж алкоголю?

Згідно з Указом №329 діє "пільговий період" на друк чеків без акцизного коду на всіх зареєстрованих "залізних" РРО. Штрафів поки що не буде тільки за не зазначений у чеку акцизний код. Штрих-код товару і QR-код як і раніше обов'язкові.


На даний час порядком проведення розрахунків, який визначений ст. 3 Закону № 265, не передбачено обов'язку для суб'єктів господарювання при реєстрації розрахункових операцій зазначати у розрахункових документах цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.
Таким чином, з 1 жовтня 2021 року підстави для застосування до суб'єктів господарювання штрафних (фінансових) санкцій за видачу розрахункового документа без відображення цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої у контролюючих органах відсутні.

А що з алкоголем, на якому акцизні марки старого зразка?

Акцизні марки зі штрих-кодом і QR-кодом були введені постановами Кабінету Міністрів України № 74 і №97 від 12 лютого 2020. До цього часу використовувалися акцизні марки без штрихового коду.

Алкогольні напої, марковані марками попереднього зразка (без наявності штрихового коду), реалізуються без відображення штрихового коду, у межах придатності такого напою до споживання, — відзначають у НРАУ (Національна ресторанна асоціація).
Таким чином, продаж з 1 жовтня 2021 алкогольних напоїв (термін придатності яких не закінчився), маркованих акцизними марками старого зразка, без вказівки у розрахунковому документі РРО та / або ПРРО відомостей зі штрих-коду марки акцизного податку (серії та номера), як і продаж алкогольних коктейлів з їхнім використанням таким же способом, не буде вважатися порушенням чинного законодавства.

Яким чином проводити розрахункову операцію, якщо на алкогольному напої пошкоджено дані щодо цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку, та як в такому випадку заповнити рядок 9 фіскального касового чека, що повинен містити таку інформацію?

У випадку пошкодження даних щодо цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку розрахункова операція не проводиться, у зв'язку з чим не формується фіскальний касовий чек та відповідно не заповнюється рядок 9 фіскального чеку.

Суб'єкт господарювання повинен вилучити такий алкогольний напій із продажу для подальшого списання (знищення).

Яким чином СГ відображати у чеках РРО/ПРРО цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку при продажу подарункових наборів, які містять алкогольні напої (дві та більше пляшок в одному наборі)?

Суб'єкти господарювання з 1 жовтня 2021 року здійснюють продаж подарункових наборів, які містять алкогольні напої (дві та більше пляшок в одному наборі), з дотриманням вимог чинного законодавства, яким визначено вичерпний перелік обов'язкових реквізитів для розрахункового документу, шляхом відображення у ньому цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серії та номеру) кожної пляшки алкогольного напою, які є в подарунковому наборі.

Яка інформація зазначається у рядку 9 фіскального чеку у випадку реалізації коктейлів, виготовлених із використанням алкогольних напоїв?

Для підакцизної групи товарів встановлено особливий режим програмування, який не передбачає можливості використовувати назву однорідної групи (горілка, вино, сигарети, тощо), а вимагає зазначати в чеках реєстраторів розрахункових операцій (далі — РРО) та/або програмних РРО, які супроводжують продаж таких товарів, саме найменування конкретної одиниці підакцизного товару, з обов'язковим відображенням у таких чеках окрім найменування їхні УКТ ЗЕД, ціни та кількості, у тому числі відображення реквізитів марки акцизного податку методом ручного введення (для РРО, що не можуть бути доопрацьовані або використовуються без сканеру) або сканування штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.

При програмуванні алкогольної продукції, що використовується у приготуванні коктейлів, слід забезпечити введення даних/сканування марки для відображення її реквізитів у розрахунковому документі при її відкупорюванні, в межах отримання першої порції для приготування коктейлю або продажу на розлив.
Читайте також
Обережно, розсилка!
Найцікавіші матеріали з діджиталізації бізнесу, корисні поради щодо впровадження електронного документообігу та ефективні кейси. Лише корисна інформація і жодної реклами.
Ваше імя
Ваш email